گروه متخصصین خراسان جنوبی

ارائه دیدگاه های علمی،فرهنگی، تخصصی و آموزنده

گروه متخصصین خراسان جنوبی

ارائه دیدگاه های علمی،فرهنگی، تخصصی و آموزنده

مدیریت زمان و مرگ

در کتاب "کانون تمرکز" نویسنده ی کتاب (برایان تریسی )سوالی را مطرح کردند که به نظرم خیلی جالب و کاربردی آمد. ایشان پرسیدند:  

"اگر قرار باشد 6 ماه دیگر از این دنیا بروید از زمان خود چگونه استفاده می کنید؟"

هر یک از ما در هر سنی که هستیم می توانیم این سوال را از خود بپرسیم. البته جواب ها متفاوت خواهد بودبستگی به خیلی چیزها دارد. به عنوان مثال: گذشته ی شما٬ اعتقادات شما٬ وضعیت فعلی زندگی شما و...

من که سریع کارها را به 4 بخش تقسیم کردم. ترتیب میزان اهمیت و فوریت کار ها:

1-      مهم و فوری 2- مهم و غیر فوری 3- فوری و غیر مهم 4- نه مهم و نه فوری

2-      وقتی لیستی از کارها را تهیه کردم دیدیم بهتر است کارهای بخش 3 و 4 را در کل حذف نمایم. کارهای بخش 1 که جای خود دارند و کارهای بخش 2 گرچه غیر فوری هستند اما در این زمان اندک (6ماه) فوریت پیدا می کنند و خود به خود در بخش 1 قرار می گیرند!

3-      حال اگر قرار باشد هر یک از شماها این سوال را از خود بپرسد چه جوابی خواهید دادچقدر به مسائل معنوی و چقدر به مسائل مادی توجه می کنید.فکر کنم موردی که در جواب همگی افراد مشترک خواهد بود این است: کاهش اهمیت پول! امتحان کنید. جالب است هر چه این مدت را کاهش دهیم به همان نسبت کمتر به کسب درآمد فکر می کنیم.( البته موضوع کسب درآمد والدین برای رفاه فرزندان را در نظر بگیرید.)

بیا که قصر امل سخت سست بنیاد است/ بیار باده که بنیاد عمر بر باد است 

منبع: http://novin21.blogsky.com/

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 9 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:29 ب.ظ

واقعا اگه بهمون بگن ۶ماه زنده ایم چکار میکنیم؟
موضوع جالبی بود تابحال بهش فکر نکرده بودم. نمیدونم چرا ما ادمها فکر میکنیم قراره همیشه زنده بمونیم .
اگه اونقدر که به دنیا فکر میکردیم به فکر مرگ هم بودیم زندگیمون عوض میشد.
ما گاه گاهی نیاز داریم یکی بهمون یاداوری کنه که مرگی هم هست.
از یاداوریتون ممنون...

سلام

نگفتین چی کار می کردین؟
به هر حال از بازدید شما متشکریم.

علی راد یکشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:23 ب.ظ http://novin21.blogsky.com

من هم کار ها را 4 قسمت می کردم. کسب درآمد و می زاشتم کنار .نماز و روزه هامو تکمیل می کردم تا اونجایی که میتونستم از هر طریقی به دیگران کمک می کردم.

بسیار عالی. خدا شما رو بیامرزه! :-)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد