گروه متخصصین خراسان جنوبی

ارائه دیدگاه های علمی،فرهنگی، تخصصی و آموزنده

گروه متخصصین خراسان جنوبی

ارائه دیدگاه های علمی،فرهنگی، تخصصی و آموزنده

یاد گرفته ام که....

یاد گرفته ام که:

- با احمق بحث نکنم و بگذارم در دنیای احمقانه ی خویش خوشبخت زندگی کند.

- با وقیح جدل نکنم،چون چیزی برای از دست دادن ندارد و روحم را تباه می سازد.

- ازحسود دوری کنم،چون حتی اگر دنیا را به او تقدیم کنم،باز هم از من بیزار خواهدبود.

- تنهایی را به جمعی که به آن تعلق ندارم ترجیح دهم...

تبریک عید فطر

عید فطر بر همگان مبارک باد! 

 

راز پیروزی اسکندر بر ایران

می گویند اسکندرپس ازحمله به ایران در اداره کشوردرمانده و مستاصل بود. او از خود ومشاورانش می پرسید که چگونه باید بر مردمی که از مردم من بیشتر می فهمند حکومت کنم. یکی از مشاورانش می گو.ید: "کتابهایشان را بسوزان .بزرگان و خردمندانشان را بکش و دستور بده به زنان و کودکانشان تجاوز کنند." اما ظاهرا یکی دیگر از مشاوران(به قول برخی ارسطو) پاسخ می دهد:"نیازی به چنین کاری نیست. ازمیان مردم آن سرزمین، انها را که نمی فهمند و کم سوادند به کارهای بزرگ بگمار. انها که می فهمند و باسوادند، به کارهای کوچک و پست بگمار. بی سوادها و نفهم ها همیشه شکرگزار تو خواهند بود و هیچ گاه توانایی طغیان نخواهند داشت. فهمیده ها و باسوادها هم یا به سرزمین های دیگر کوچ می کنند یا خسته وسرخورده، عمر خود را تا لحظه مرگ، در گوشه ای از آن سرزمین در انزوا سپری خواهند کرد.