گروه متخصصین خراسان جنوبی

ارائه دیدگاه های علمی،فرهنگی، تخصصی و آموزنده

گروه متخصصین خراسان جنوبی

ارائه دیدگاه های علمی،فرهنگی، تخصصی و آموزنده

چه کسی از زندگی راضی است‎؟

مردی خردمند و زیرک‎، تابلویی مقابل خانه خود زده بود. روی تابلو، این جمله به چشم می‎خورد: «این ملک به فردی اهدا می‎شود که واقعاً از زندگی خود رضایت دارد.»
    روزی کشاورزی ثروتمند از آن منطقه عبور می‎کرد که ناگهان توجهش به آن تابلو جلب شد. اسبش را نگه داشت و با خود گفت‎: «حالا که صاحب این خانه قصد دارد ملکش را اهدا کند، بهتر است قبل از آنکه سر و کلة فرد دیگری پیدا شود، من مدعی شوم که از زندگی‎ام رضایت دارم تا اینجا را از آن خود سازم‎. به هر حال ثروت روی ثروت می‎رود و من مرد ثروتمندی هستم که هرچه بخواهم به دست‎ می‎آورم‎. پس قطعاً واجد شرایط هستم‎.» با این فکر، در خانه را به صدا در آورد و علت آمدنش را به مرد خردمند گفت‎. مرد پرسید: «آیا تو واقعاً از زندگی‎ات رضایت داری‎؟» کشاورز پاسخ داد: «بله واقعاً رضایت دارم‎، چون هرچه اراده کنم‎، می‎توانم به دست آورم‎.» مرد خردمند خندة ریزی کرد و پاسخ داد: «پس دوست من اگر از زندگی‎ات رضایت کامل داری‎، این ملک را برای چه می‎خواهی‎؟» 

 

منبع: مجله راه زندگی 

http://www.rahezendegi.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد