گروه متخصصین خراسان جنوبی

ارائه دیدگاه های علمی،فرهنگی، تخصصی و آموزنده

گروه متخصصین خراسان جنوبی

ارائه دیدگاه های علمی،فرهنگی، تخصصی و آموزنده

انسانها تنها از دو درصد توان فکری خود استفاده می کنند

عضو موسسه انجمن بهبود مستمر گفت: انسانها به طور متوسط بین یک تا دو درصد توان خلاقیت خود را به کار می گیرند.

محمد علی ذاکر ظهر پنجشنبه در همایش نظام پیشنهادها که در محل دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد افزود: استفاده حدود دو درصد از توان فکری در مقابل این گفته که 96 درصد انسانها خلاق آفریده می شوند جای تامل دارد.

وی با بیان این مطلب که بهترین ارائه کننده روش بهبود فعالیت مجریان آن هستند، افزود: طبق تحقیقات 70 تا 80 درصد روشهای بهبود که جایگزین روشهای گذشته شده اند توسط مجریان فعالیت ها ارائه شده اند.

ذاکر افزود: استعدادهای خلاقیتی اگر کاهش یابند قابلیت پرورش دارند که تمرین روشهای خلاقیت می تواند عامل اساسی در این پرورش به حساب آید.

وی با بیان اینکه متوسط کشور از 150 موسسه و سازمان در نظام پیشنهادات، همکاری 20 درصدی را نشان می دهد، افزود: این درصد در نظام این دانشگاه دو درصد تلقی می شود و نیازمند تلاش هر چه بیشتر است.

مدیرعامل شرکتهای فرهنگ توسعه درخشان گفت: هر ایده داوطلبانه که بعد از اجرا می تواند مشکلی را حل و یا وضعیتی را بهبود بخشد یک پیشنهاد در این نظام تعریف می شود که با این تعریف وظیفه تک تک ما کاملا مشخص است.

وی با اشاره به اینکه ایده ها نباید تازه باشند، افزود: نگرش مثبت در تراوش پیشنهاد یک عامل مهم تلقی می شود زیرا مثبت اندیش ها خاصیت خلاقیتشان بیشتر از منفی نگرهاست.
وی در پایان افزایش اطلاعات را موتور محرکه خلاقیت دانست و تاکید کرد: متوسط پیشنهادات اجرایی در ایران حدود 27 تا 28 درصد گزارش شده است. 

 

منبع: تابناک.کام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد