گروه متخصصین خراسان جنوبی

ارائه دیدگاه های علمی،فرهنگی، تخصصی و آموزنده

گروه متخصصین خراسان جنوبی

ارائه دیدگاه های علمی،فرهنگی، تخصصی و آموزنده

الف ب پ ت ث

سلام 

دیروز از طرف سازمان واسه ما یه کلاس آیین نگارش زبان فارسی گذاشته بودن. کسایی که تو این  کلاس حضور داشتن اکثرا لیسانس فوق لیسانس و مهندس بودن... . استاد، از ب بسم الله شروع کرد. بابا آب داد... الف، ب، پ، ... می گفت آب در اصل بوده    (ءاب). سه تا واج داره. خلاصه تعریف واج و تکواژ و واژه و جمله و پیام .... عده ای هم داشتن استاد و کلاس درس رو به تمسخر می گرفتن...

 چیزی که در این بین خیلی جالب بود این بود که وقتی استاد پرسید کسی می تونه حروف الفبای فارسی رو به ترتیب بگه، تقریبا هیچ کس بلد نبود! واقعیت اینه که من خودم هم بلد نبودم.  

  

با خودم فکر کردم... دیدم چقدر بی فکریم که به نادانی خود هم می خندیم و احساس بی نیازی می کنیم از اینکه حداقل زبان مادری خود را درست یاد بگیریم!  

 

الف، ب، پ، ت، ث،ج، چ،ح، خ،د، ذ، ر، ز، ژ، س، ش،ص، ض، ط، ظ، ع، غ،ف، ق،ک، گ، ل،م، ن، و، ه، ی 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
فرشته پنج‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 11:25 ق.ظ

ولی من الفبای فارسی رو بلدم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد